Skip to main content

Oferta

  1. Diagnoza psychologiczna, pedagogiczna, logopedyczna  w obszarze rozwoju psychoruchowego, poznawczego i rozwoju emocjonalno-społecznego oraz kompetencji sprawności  językowych i inne.
  1. Terapia dzieci i młodzieży
  • terapia psychologiczna – zaburzenia sfery emocjonalno-społecznej, kształtującej się osobowości, m.in. zaburzenia lękowe, fobie, depresje, wycofanie społeczne, zaburzenia odżywiania, zespół nadpobudliwości psychoruchowej (ADHD), stres przedegzaminacyjny i inne;
  • terapia pedagogiczna – dla dzieci z niepowodzeniami szkolnymi, dla uczniów ze specyficznymi trudnościami w nauce (dysleksja, dyskalkulia, dysortografia, dysgrafia), dla dzieci odroczonych od spełniania obowiązku szkolnego, wcześniejsza realizacja obowiązku szkolnego, ocena umiejętności czytania i pisania po pierwszym roku nauki w szkole, cena poziomu świadomości ortograficznej uczniów po I etapie  edukacyjnym (ryzyko dysleksji), ryzyko dyskalkulii i inne;
  • terapia logopedyczna – zaburzenia artykulacji głosek, problemy w komunikacji ze względu na opóźniony rozwój  mowy, terapia niepłynności mowy, warsztaty dykcyjno-emisyjne skoncentrowane na kształtowaniu nawyku wyrazistego mówienia, afazja i inne;
  • doradztwo zawodowe – diagnoza indywidualna mająca na celu określenie kierunku kształcenia, predyspozycji zawodowych; zajęcia grupowe aktywizujące do wyboru zawodu;
  • zajęcia wczesnego wspomagania rozwoju – wspomagające rozwój psychomotoryczny dzieci, od momentu wykrycia niepełnosprawności do czasu rozpoczęcia nauki w szkole;
  • terapia ręki – dla dzieci z trudnościami manualnymi, mających problemy z czynnościami samoobsługowymi, niechętnie podejmujących się zadań wymagających precyzyjnych ruchów dłoni;
  • terapia zaburzeń integracji sensorycznej  – dla dzieci doświadczających trudności w obszarze codziennego funkcjonowania, takich jak:
  • nadruchliwość, nadaktywność;
  • nadmierna powolność, nieśmiałość, wyciszenie;
  • nadwrażliwość na ruch – unikanie zabaw na zjeżdżalniach, huśtawkach, drabinkach, karuzeli, choroba lokomocyjna;
  • niska sprawność ruchowa, trudności w bieganiu, skakaniu, jeździe na rowerze, słaba koordynacja ruchowa, opóźniony rozwój ruchowy, trudności z utrzymywaniem równowagi;
  • problemy z samoobsługą (ubieranie, zapinanie guzików, wiązanie sznurówek);
  • unikanie zabaw plastycznych z użyciem rąk (plastelina, glina, piasek, farby), trudności z zabawami manualnymi (rysowanie, cięcie nożyczkami);
  • opóźnienie rozwoju mowy, wada wymowy;
  • trudności z koncentracją uwagi;
  • brak apetytu, jedzenie w sposób nieuważny, brudząc ubranie;
  • negatywna reakcja na pewne bodźce wzrokowe, słuchowe, dotykowe – dziecko nie lubi mycia włosów, czesania, obcinania paznokci, unika określonych materiałów, nie lubi chodzić boso;
  • częste reakcje złością, agresją;
  • doświadczanie trudności w uczeniu się (kłopoty z zapamiętywaniem, czytaniem, pisaniem, ortografią).

Może być stosowana także w przypadku dzieci z autyzmem, ADHD, Zespołem Downa, Zespołem Aspergera i różnorodnymi dysfunkcjami rozwojowymi.

3. Warsztaty

Zajęcia warsztatowe dla dzieci 0 – 6 roku życia

  •  „Zabawy rytmiczne” z elementami rytmiki i „Metody Dobrego Startu” – cykl zajęć dla przedszkolaków.
  • Zajęcia wspomagające rozwój mowy dziecka z elementami metody W. Scherborne,  M. Bogdanowicz oraz elementami logorytmiki.
  • „Zwinne rączki”  – zajęcia ogólnorozwojowe z elementami terapii ręki.
  • „W krainie emocji” – zajęcia  rozwijające sferę emocjonalno – społeczną dla dzieci 4-6 letnich.
  • „Bajki Pomagajki” –  zajęcia prowadzone w oparciu o bajki terapeutyczne.

Zajęcia warsztatowe dla uczniów szkoły podstawowej i ponadpodstawowej

  • Skuteczne techniki uczenia się – koncentracja i motywacja.
  • Zajęcia profilaktyczne dla uczniów klas IV-VIII związane z zagrożeniami zachowaniami ryzykownymi, dotyczącymi alkoholu, narkotyków, dopalaczy.
  • Cyberprzemoc i e-uzależnienia.
  • Zajęcia rozwijające uzdolnienia humanistyczne dla ucz. klas III pt. „Język polski w czterech porach roku”.
  • „Od łobuza do artysty” – klasa III, IV – zajęcia grupowe z elementami muzykoterapii i arteterapii  (dla uczniów z zaburzeniami funkcjonowania społecznego).
  • „Seksualność człowieka” – grupa psychoedukacyjna dla dziewcząt i chłopców w okresie dorastania.
  • „Stres i sposoby radzenia sobie z nim”.
  • Grupa psychoedukacyjna dla dziewcząt i chłopców w okresie dorastania –„seksualność człowieka”.
  • „Zgrana klasa” – zajęcia integracyjne.
  • Poczucie własnej wartości – portret własny  w oczach innych.
  • Wpływ mediów na postrzeganie i kształtowanie obrazu siebie.
  • „Równi w różnorodności” – zajęcia rozwijające postawę tolerancji.
  • „Gadki z psem” – zajęcia rozwijające umiejętność radzenia sobie w sytuacji zagrożenia przemocą.
  • Sztuka tolerancji jako sposób na dobre życie z „innymi” ludźmi – warsztat przeznaczony dla klas VII, VIII i ponadpodstawowych, w których pojawił się problem nietoleracji.
  • Afirmacja życia jako sposób przeciwdziałania depresji – cykl zajęć kształtujących umiejętności  radzenia sobie ze stresem, edukacja w zakresie wiedzy o depresji młodzieńczej, rozwijanie postawy afirmującej życie poprzez wartości.
  • Trening Pewności Siebie dla nastolatków (13-15 lat).

Oferta skierowana do rodziców

  • Indywidualne konsultacje dla rodziców – pomoc w rozwiązywaniu trudności wychowawczych, rodzinnych i  trudności w nauce.
  •  Gotowość szkolna i przygotowanie dziecka do podjęcia nauki w klasie pierwszej.
  • Wspomaganie rozwoju mowy – warsztaty dla rodziców i opiekunów dzieci od urodzenia do 4 roku życia.
  • Rola książki w życiu dziecka.
  •  Jak spędzać czas z dzieckiem (2-6 letnim), by stymulować rozwój procesów  poznawczych.
  • Akceptacja, samodzielność, wspieranie rozwoju dzieci w wieku przedszkolnym.
  • Wzbudzanie motywacji dzieci do systematycznej nauki.
  • Co powinien wiedzieć rodzic o czytaniu i pisaniu?
  • Sukcesy i porażki – zdrowa rywalizacja wśród dzieci.
  • Prawa dziecka i rola granic w wychowaniu (nagroda i kara).
  • Przezwyciężanie niepowodzeń szkolnych i  trudności wychowawczych.
  • Grupa wsparcia dla rodziców, których dzieci objęte są wczesnym wspomaganiem rozwoju – warsztaty „Wyjątkowe rodzicielstwo”.
  • „Szkoła dla rodziców i wychowawców” – rozwijanie kompetencji wychowawczych rodziców dzieci  rozwijających się prawidłowo oraz tych z zaburzeniami  i deficytami rozwojowymi;
  • Zagrożenia wieku adolescencji.
  • Jak dostrzegać potrzeby dziecka i odpowiadać na nie w różnych etapach rozwoju?
  • Jak wychowywać dziecko w zmieniającym się świecie – rozwój technologii, cyberprzemoc, migracja zarobkowa.
  • Szczęśliwy rodzic i szczęśliwy dom to szczęśliwe dziecko – jak radzić sobie ze stresem dnia codziennego?
  • Program psychoedukacyjnej pomocy rodzicom w zaktualizowaniu wiedzy na temat zagrożeń związanych z uzależnieniami młodzieży.
  • „Dzieci w sieci” – zagrożenia wynikające z korzystania z internetu.
  • Rodzic jako pierwszy doradca w kreowaniu ścieżki zawodowej dziecka.

Oferta skierowana dla nauczycieli

  • Sieci współpracy specjalistów – spotkania grup specjalistów zatrudnionych w placówkach oświatowych na terenie powiatu (logopedzi, pedagodzy, psycholodzy).
  • Cykl spotkań dla nauczycieli początkujących – wzmocnienie kompetencji nauczycieli w zakresie wsparcia psychologiczno-pedagogicznego dzieci i młodzieży.
  • Szkolenia Rad Pedagogicznych nt. Pomocy psychologiczno-pedagogicznej na terenie szkoły w ujęciu nowych przepisów prawa oświatowego.
  • Wsparcie Rad Pedagogicznych w zależności od zgłaszanych potrzeb.
  • Praca z dziećmi z zaburzeniami ze spektrum autyzmu na terenie w placówkach oświatowych.
  • Kształcenie dzieci i młodzieży ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.
  • Rola systemu wartości w pracy nauczyciela.
  • Szkolna interwencja profilaktyczna – sposoby redukowania zachowań prowokacyjnych i nieakceptowanych społecznie w warunkach systemu szkolnego.
  • Jak rozmawiać z dziećmi, młodzieżą i rodzicami o zagrożeniach współczesnej cywilizacji multimedialnej i substancji psychoaktywnych?
  • Umiejętność skutecznego dialogu jako narzędzie do budowania relacji  i pokonywania konfliktów w zespole klasowym.
  • Wspieranie rozwoju ucznia zdolnego na terenie szkoły.
  • Rozwój kompetencji matematycznych u dzieci w młodszym wieku szkolnym.
  • Warsztaty podnoszące kompetencje wychowawcze – „Szkoła dla rodziców i wychowawców” cz. I i II (wg potrzeb).
  • Wspieranie profilaktyczno-edukacyjnej pracy szkoły w zakresie: zagrożenia  uzależnieniami, metoda szkolnej interwencji profilaktycznej, wsparcie nauczyciela w pracy z dzieckiem z rodziny mobilnej  zawodowo.

4. Oferujemy także udział specjalistów w przygotowaniu Wielospecjalistycznej Oceny Poziomu Funkcjonowania Dziecka.

5. Punkty konsultacyjne na terenie przedszkoli, szkół, placówek dla opiekunów, nauczycieli i rodziców celem wsparcia w rozwiązywaniu bieżących problemów.