Oferta
- Diagnoza psychologiczna, pedagogiczna, logopedyczna w obszarze rozwoju psychoruchowego, poznawczego i rozwoju emocjonalno-społecznego oraz kompetencji sprawności językowych i inne.
- Terapia dzieci i młodzieży
- terapia psychologiczna – zaburzenia sfery emocjonalno-społecznej, kształtującej się osobowości, m.in. zaburzenia lękowe, fobie, depresje, wycofanie społeczne, zaburzenia odżywiania, zespół nadpobudliwości psychoruchowej (ADHD), stres przedegzaminacyjny i inne;
- terapia pedagogiczna – dla dzieci z niepowodzeniami szkolnymi, dla uczniów ze specyficznymi trudnościami w nauce (dysleksja, dyskalkulia, dysortografia, dysgrafia), dla dzieci odroczonych od spełniania obowiązku szkolnego, wcześniejsza realizacja obowiązku szkolnego, ocena umiejętności czytania i pisania po pierwszym roku nauki w szkole, cena poziomu świadomości ortograficznej uczniów po I etapie edukacyjnym (ryzyko dysleksji), ryzyko dyskalkulii i inne;
- terapia logopedyczna – zaburzenia artykulacji głosek, problemy w komunikacji ze względu na opóźniony rozwój mowy, terapia niepłynności mowy, warsztaty dykcyjno-emisyjne skoncentrowane na kształtowaniu nawyku wyrazistego mówienia, afazja i inne;
- doradztwo zawodowe – diagnoza indywidualna mająca na celu określenie kierunku kształcenia, predyspozycji zawodowych; zajęcia grupowe aktywizujące do wyboru zawodu;
- zajęcia wczesnego wspomagania rozwoju – wspomagające rozwój psychomotoryczny dzieci, od momentu wykrycia niepełnosprawności do czasu rozpoczęcia nauki w szkole;
- terapia ręki – dla dzieci z trudnościami manualnymi, mających problemy z czynnościami samoobsługowymi, niechętnie podejmujących się zadań wymagających precyzyjnych ruchów dłoni;
- terapia zaburzeń integracji sensorycznej – dla dzieci doświadczających trudności w obszarze codziennego funkcjonowania, takich jak:
- nadruchliwość, nadaktywność;
- nadmierna powolność, nieśmiałość, wyciszenie;
- nadwrażliwość na ruch – unikanie zabaw na zjeżdżalniach, huśtawkach, drabinkach, karuzeli, choroba lokomocyjna;
- niska sprawność ruchowa, trudności w bieganiu, skakaniu, jeździe na rowerze, słaba koordynacja ruchowa, opóźniony rozwój ruchowy, trudności z utrzymywaniem równowagi;
- problemy z samoobsługą (ubieranie, zapinanie guzików, wiązanie sznurówek);
- unikanie zabaw plastycznych z użyciem rąk (plastelina, glina, piasek, farby), trudności z zabawami manualnymi (rysowanie, cięcie nożyczkami);
- opóźnienie rozwoju mowy, wada wymowy;
- trudności z koncentracją uwagi;
- brak apetytu, jedzenie w sposób nieuważny, brudząc ubranie;
- negatywna reakcja na pewne bodźce wzrokowe, słuchowe, dotykowe – dziecko nie lubi mycia włosów, czesania, obcinania paznokci, unika określonych materiałów, nie lubi chodzić boso;
- częste reakcje złością, agresją;
- doświadczanie trudności w uczeniu się (kłopoty z zapamiętywaniem, czytaniem, pisaniem, ortografią).
Może być stosowana także w przypadku dzieci z autyzmem, ADHD, Zespołem Downa, Zespołem Aspergera i różnorodnymi dysfunkcjami rozwojowymi.
3. Warsztaty
Zajęcia warsztatowe dla dzieci 0 – 6 roku życia
- „Zabawy rytmiczne” z elementami rytmiki i „Metody Dobrego Startu” – cykl zajęć dla przedszkolaków.
- Zajęcia wspomagające rozwój mowy dziecka z elementami metody W. Scherborne, M. Bogdanowicz oraz elementami logorytmiki.
- „Zwinne rączki” – zajęcia ogólnorozwojowe z elementami terapii ręki.
- „W krainie emocji” – zajęcia rozwijające sferę emocjonalno – społeczną dla dzieci 4-6 letnich.
- „Bajki Pomagajki” – zajęcia prowadzone w oparciu o bajki terapeutyczne.
Zajęcia warsztatowe dla uczniów szkoły podstawowej i ponadpodstawowej
- Skuteczne techniki uczenia się – koncentracja i motywacja.
- Zajęcia profilaktyczne dla uczniów klas IV-VIII związane z zagrożeniami zachowaniami ryzykownymi, dotyczącymi alkoholu, narkotyków, dopalaczy.
- Cyberprzemoc i e-uzależnienia.
- Zajęcia rozwijające uzdolnienia humanistyczne dla ucz. klas III pt. „Język polski w czterech porach roku”.
- „Od łobuza do artysty” – klasa III, IV – zajęcia grupowe z elementami muzykoterapii i arteterapii (dla uczniów z zaburzeniami funkcjonowania społecznego).
- „Seksualność człowieka” – grupa psychoedukacyjna dla dziewcząt i chłopców w okresie dorastania.
- „Stres i sposoby radzenia sobie z nim”.
- Grupa psychoedukacyjna dla dziewcząt i chłopców w okresie dorastania –„seksualność człowieka”.
- „Zgrana klasa” – zajęcia integracyjne.
- Poczucie własnej wartości – portret własny w oczach innych.
- Wpływ mediów na postrzeganie i kształtowanie obrazu siebie.
- „Równi w różnorodności” – zajęcia rozwijające postawę tolerancji.
- „Gadki z psem” – zajęcia rozwijające umiejętność radzenia sobie w sytuacji zagrożenia przemocą.
- Sztuka tolerancji jako sposób na dobre życie z „innymi” ludźmi – warsztat przeznaczony dla klas VII, VIII i ponadpodstawowych, w których pojawił się problem nietoleracji.
- Afirmacja życia jako sposób przeciwdziałania depresji – cykl zajęć kształtujących umiejętności radzenia sobie ze stresem, edukacja w zakresie wiedzy o depresji młodzieńczej, rozwijanie postawy afirmującej życie poprzez wartości.
- Trening Pewności Siebie dla nastolatków (13-15 lat).
Oferta skierowana do rodziców
- Indywidualne konsultacje dla rodziców – pomoc w rozwiązywaniu trudności wychowawczych, rodzinnych i trudności w nauce.
- Gotowość szkolna i przygotowanie dziecka do podjęcia nauki w klasie pierwszej.
- Wspomaganie rozwoju mowy – warsztaty dla rodziców i opiekunów dzieci od urodzenia do 4 roku życia.
- Rola książki w życiu dziecka.
- Jak spędzać czas z dzieckiem (2-6 letnim), by stymulować rozwój procesów poznawczych.
- Akceptacja, samodzielność, wspieranie rozwoju dzieci w wieku przedszkolnym.
- Wzbudzanie motywacji dzieci do systematycznej nauki.
- Co powinien wiedzieć rodzic o czytaniu i pisaniu?
- Sukcesy i porażki – zdrowa rywalizacja wśród dzieci.
- Prawa dziecka i rola granic w wychowaniu (nagroda i kara).
- Przezwyciężanie niepowodzeń szkolnych i trudności wychowawczych.
- Grupa wsparcia dla rodziców, których dzieci objęte są wczesnym wspomaganiem rozwoju – warsztaty „Wyjątkowe rodzicielstwo”.
- „Szkoła dla rodziców i wychowawców” – rozwijanie kompetencji wychowawczych rodziców dzieci rozwijających się prawidłowo oraz tych z zaburzeniami i deficytami rozwojowymi;
- Zagrożenia wieku adolescencji.
- Jak dostrzegać potrzeby dziecka i odpowiadać na nie w różnych etapach rozwoju?
- Jak wychowywać dziecko w zmieniającym się świecie – rozwój technologii, cyberprzemoc, migracja zarobkowa.
- Szczęśliwy rodzic i szczęśliwy dom to szczęśliwe dziecko – jak radzić sobie ze stresem dnia codziennego?
- Program psychoedukacyjnej pomocy rodzicom w zaktualizowaniu wiedzy na temat zagrożeń związanych z uzależnieniami młodzieży.
- „Dzieci w sieci” – zagrożenia wynikające z korzystania z internetu.
- Rodzic jako pierwszy doradca w kreowaniu ścieżki zawodowej dziecka.
Oferta skierowana dla nauczycieli
- Sieci współpracy specjalistów – spotkania grup specjalistów zatrudnionych w placówkach oświatowych na terenie powiatu (logopedzi, pedagodzy, psycholodzy).
- Cykl spotkań dla nauczycieli początkujących – wzmocnienie kompetencji nauczycieli w zakresie wsparcia psychologiczno-pedagogicznego dzieci i młodzieży.
- Szkolenia Rad Pedagogicznych nt. Pomocy psychologiczno-pedagogicznej na terenie szkoły w ujęciu nowych przepisów prawa oświatowego.
- Wsparcie Rad Pedagogicznych w zależności od zgłaszanych potrzeb.
- Praca z dziećmi z zaburzeniami ze spektrum autyzmu na terenie w placówkach oświatowych.
- Kształcenie dzieci i młodzieży ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.
- Rola systemu wartości w pracy nauczyciela.
- Szkolna interwencja profilaktyczna – sposoby redukowania zachowań prowokacyjnych i nieakceptowanych społecznie w warunkach systemu szkolnego.
- Jak rozmawiać z dziećmi, młodzieżą i rodzicami o zagrożeniach współczesnej cywilizacji multimedialnej i substancji psychoaktywnych?
- Umiejętność skutecznego dialogu jako narzędzie do budowania relacji i pokonywania konfliktów w zespole klasowym.
- Wspieranie rozwoju ucznia zdolnego na terenie szkoły.
- Rozwój kompetencji matematycznych u dzieci w młodszym wieku szkolnym.
- Warsztaty podnoszące kompetencje wychowawcze – „Szkoła dla rodziców i wychowawców” cz. I i II (wg potrzeb).
- Wspieranie profilaktyczno-edukacyjnej pracy szkoły w zakresie: zagrożenia uzależnieniami, metoda szkolnej interwencji profilaktycznej, wsparcie nauczyciela w pracy z dzieckiem z rodziny mobilnej zawodowo.
4. Oferujemy także udział specjalistów w przygotowaniu Wielospecjalistycznej Oceny Poziomu Funkcjonowania Dziecka.
5. Punkty konsultacyjne na terenie przedszkoli, szkół, placówek dla opiekunów, nauczycieli i rodziców celem wsparcia w rozwiązywaniu bieżących problemów.