Oferta dla szkoły podstawowej
Badania całościowe
– logopedyczne: – badanie rozwoju mowy dzieci klas I
– psychologiczne: – ocena rozwoju proc. poznawczych uczestniczących w uczeniu się kl. I
– pedagogiczne: – ocena umiejętności czytania i pisania po pierwszym roku nauki w szkole
– ocena poziomu świadomości ortograficznej uczniów po I etapie edukacyjnym (ryzyko dysleksji)
– ryzyko dyskalkulii dzieci 6-9 letnich (test komputerowy)
Propozycje dla dzieci
1. Zajęcia rozwijające uzdolnienia humanistyczne dla ucz. klas III pt. „Język polski w czterech porach roku”.
2. System wartości w życiu młodego człowieka.
3. Skuteczne techniki uczenia się – koncentracji i motywacja.
4. Sposoby radzenia sobie w sytuacjach trudnych i konfliktowych – stres i trudne uczucia w mediacji i negocjacji.
5. Zajęcia profilaktyczno – wychowawcze dla ucz. klas IV-VIII – zagrożenia zachowaniami ryzykownymi (alkohol, narkotyki, dopalacze, komputer).
6. Grupa psychoedukacyjna dla dziewcząt i chłopców w okresie dorastania – „seksualność człowieka”.
7. Poczucie własnej wartości – portret własny w oczach innych.
8. Wpływ mediów na postrzeganie i kształtowanie obrazu siebie.
9. Cyberprzemoc i wirtualne uzależnienie.
10. „Od łobuza do artysty” – klasa III, IV – zajęcia grupowe z elementami muzykoterapii i arteterapii (dla uczniów z zaburzeniami funkcjonowania społecznego).
11. Zajęcia rozwijające kompetencje emocjonalno – społeczne.
Spotkania z rodzicami
1. Przezwyciężanie niepowodzeń szkolnych i trudności wychowawczych.
2. Nieprawidłowości w rozwoju mowy a kariera szkolna dziecka.
3. Rola książki w życiu dziecka.
4. Sukcesy i porażki – zdrowa rywalizacja wśród dzieci.
5. Wzbudzanie motywacji dzieci do systematycznej nauki własnej.
6. Prawa dziecka i rola granic w wychowaniu (nagroda i kara).
7. Jak dostrzegać potrzeby dziecka i odpowiadać na nie w różnych etapach rozwoju?
8. Co powinien wiedzieć rodzic o czytaniu i pisaniu?
9. „Szkoła dla rodziców” – rozwijanie kompetencji wychowawczych rodziców dzieci rozwijających się prawidłowo oraz tych z zaburzeniami i deficytami rozwojowymi.
10. Zagrożenia wieku adolescencji.
11. Jak wychowywać dziecko w zmieniającym się świecie – rozwój technologii, cyberprzemoc, migracja zarobkowa.
12. Szczęśliwy rodzic + szczęśliwy dom = szczęśliwe dziecko – jak radzić sobie ze stresem dnia codziennego.
13.Program psychoedukacyjnej pomocy rodzicom w zaktualizowaniu wiedzy na temat zagrożeń związanych z uzależnieniami młodzieży (dopalacze).
14. „Dzieci w sieci” – zagrożenia wynikające z korzystania z Internetu przez dzieci.
Propozycje dla nauczycieli
1. „Szkoła Demokracji – Szkoła Samorządności” – program rozwijania kompetencji obywatelskich i społecznych rad pedagogicznych.
2. Kształcenie dzieci i młodzieży ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.
3. Szkolna interwencja profilaktyczna – sposoby redukowania zachowań prowokacyjnych i nieakceptowanych społecznie w warunkach systemu szkolnego.
4. Jak rozmawiać z dziećmi, młodzieżą i rodzicami o zagrożeniach współczesnej cywilizacji multimedialnej i środkach psychotropowych.
5. Rola systemu wartości w pracy nauczyciela.
6. Umiejętność skutecznego dialogu jako narzędzie do budowania relacji i pokonywania konfliktów w zespole klasowym.
7. Wspieranie rozwoju ucznia zdolnego na terenie szkoły.
8. Praca z dziećmi z zaburzeniami ze spektrum autyzmu na terenie szkoły.
9. Rozwój kompetencji matematycznych u dzieci w młodszym wieku szkolnym.
10. Uczeń ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.
11. Warsztaty podnoszące kompetencje wychowawcze – „Szkoła dla rodziców i wychowawców” cz. I i II (wg potrzeb).
12. Wspieranie profilaktyczno-edukacyjnej pracy szkoły w zakresie:
– zagrożenia uzależnieniami – metoda szkolnej interwencji profilaktycznej
– wsparcie nauczyciela w pracy z dzieckiem z rodziny mobilnej zawodowo.
Punkty konsultacyjne dla nauczycieli i rodziców celem wsparcia w rozwiązywaniu bieżących problemów